Strona zawiera informacje o alkoholu i jest dozwolona wyłącznie dla osób pełnoletnich.
Czy masz ukończone 18 lat ?
Chcielibyśmy przedstawić wam historię firmy Choya, która krok po kroku posuwała się do przodu w celu przyniesieniu światu napoi z japońskich „śliwek” ume. Wszystko zaczęło się od uprawy winorośli. Choya rozpoczęła swoją działalność w 1914 roku, pod dowództwem założyciela - Sumitaro Kondo. Firma stawiała swoje pierwsze kroki, jako hodowca winogron, produkując wino i brandy. Ponieważ Choya jest producentem, który sam zaczynał jako rolnik, nie tylko ceni sobie jakościowe produkty rolne, ale sama rozwija się wspólnie z rolnikami.
Sumitaro, który odwiedził Europę w celu prowadzenia badań nad winem, poczuł się zagrożony ciągłym zapotrzebowaniem Europejczyków na wysokiej jakości wina i brandy zza oceanu. Marzył on również o kultywowaniu kultury i tradycji charakterystycznych dla Japonii i podzieleniu się nimi ze światem. Wreszcie w 1959 roku, kiedy zetknął się z najwyższej jakości japońskimi śliwkami na świecie, firma Choya wprowadziła na rynek swoje pierwsze wino Choya Authentic Plum Wine.
W 1962 roku firma została zarejestrowana jako organizacja korporacyjna i rozpoczęła nowy początek pod nazwą Choya Yoshu Jozo Co. Ltd. Jednak w tamtym czasie powszechną praktyką było robienie umeshu samemu w domu, dlatego też Choya miała problem ze sprzedażą swoich produktów w sklepach. Środowisko otaczające umeshu powoli, ale systematycznie się zmieniało. Ludność zaczęła się koncentrować w obszarach miejskich, a wraz ze zmianą stylu życia zaczęło wzrastać zapotrzebowanie na umeshu w formie gotowego produktu. Od około 1972 roku aż do lat 80-tych sprzedaż Choya stale rosła. Po okresie trudności firmie w końcu udało się stworzyć nowy rynek dla umeshu.
W 1985 roku Choya rozpoczęła eksport wina do Europy. 5 lat później w Niemczech powstała firma CHOYA UMESHU GmbH. Od początku ery młodzi ludzie zaczęli pić umeshu, a rynek się powiększył. Około 1991 roku produkcja win śliwkowych wzrosła dwucyfrowo. Przez kolejne lata roczna sprzedaż wina wykazywała niesamowite wyniki. W 2000 roku nazwa firmy została zmieniona na Choya Umeshu Co, Ltd., a od późnych lat 90. firma rozszerzyła swoją działalność na Azję i Stany Zjednoczone, stale rozpowszechniając umeshu na całym świecie. Do dzisiaj Choya jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i dobrze sprzedających się produktów na rynku światowym.
Ume jest często mylone ze śliwką, która należy do tej samej rodziny – Rosaceae Prunus. Jednak te dwa owoce mają bardzo różne właściwości. Zawartość kwasu w ume wynosi 4-5%, w porównaniu do śliwki kwasowość ta wynosi 1-2%. Ponadto owoc ume zawiera wiele aminokwasów i innych kwasów organicznych, takich jak kwas cytrynowy. W całej historii Japonii i Chin ume miało różne zastosowania lecznicze. W Japonii istnieje przysłowie, które mówi, że ume może zabić trzy rodzaje trucizn – w jedzeniu, wodzie i krwi.
Ume jest mocno zakorzenione w kulturze japońskiej. W słynnym Man'yoshu – najstarszym japońskim zbiorze wierszy, atrakcyjne wizualnie kwiaty drzewa ume zawarte zostały w 118 wierszach, w porównaniu do zaledwie 42 w przypadku kwiatów wiśni. Same właściwości lecznicze ume są wymienione w „Ishinho” - najstarszej japońskiej publikacji medycznej.
139,90 zł